سئو سایت جدید برای تصاویر

آموزش جامع سئو تصاویر سایت

اما اگر که شما تصویر مناسبی دانلود کرده باشید و یا اینکه تولید تصاویر را به یک طراح سپرده باشید، به راحتی می توانید سایز مناسبی را برای تصاویر به دست بیاورید که خاص سایت شما باشد. برای تبدیل فرمت تصاویر، اگر از نرم‌افزارهای حرفه‌ای مانند فتوشاپ استفاده نمی‌کنید، می‌توانید از ابزارهای آنلاین رایگان استفاده کنید که به راحتی امکان تغییر فرمت تصاویر را فراهم می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهند که محتوای دارای تصاویر مرتبط، ۹۴ درصد بیشتر از محتوای بدون تصویر بازدید می‌شود. همچنین، صفحات دارای تصاویر شانس بیشتری برای اشتراک‌گذاری در رسانه‌های اجتماعی دارند، و این اشتراک‌گذاری می‌تواند باعث جلب توجه بیشتری نسبت به پست‌های متنی ساده شود. استفاده از عکس جدید تأثیرات کاملاً مثبتی هم بر سئوی تصاویر و سایت می‌گذارد. همین که محتوای جدیدی را به عکس های استوک اضافه کنید، یعنی یک عکس جدید خلق کرده‌اید.

با بهینه سازی تصاویر، صاحبان وب سایت های کوچک می توانند میزان پهنای باند و فضای دیسک مورد نیاز برای نمایش و ذخیره تصاویر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. بازدیدکنندگان سایت نیز سود خواهند برد زیرا تصاویر بهینه شده به کاهش زمان بارگذاری صفحه کمک می کند. شما باد تصاویر سایت را به صورتی در سایت قرار دهید تا زمانی که کاربری صفحه ای از سایت را در فیسبوک، توییتر و… به اشتراک میگذارد تصاویر به صورت صحیح نمایش داده شوند. می‌توانید آنها را در کد HTML جستجو کنید و بررسی کنید که لینکی که در صفحات اجتماعی به اشتراک گذاشته شده، تصویری قابل کلیک و توضیحات مناسبی دارد یا نه. برای اینکه از سرعت سایت خودتون مطلع بشید میتونید از PageSpeed Insights استفاده کنید. سرعت سایت یکی از مهمترین مولفه های سئو سایت میباشد که وابستگی مستقیم با تصاویر وب سایت شما دارد.

بهینه سازی تصویر مزایای زیادی مانند تجربه کاربری بهتر، زمان بارگذاری سریعتر و فرصت‌های رتبه بندی بهتر را ایجاد می‌کند. گوگل بروزرسانی های متعددی را روی هوش مصنوعی انجام داده و سعی کرده رفتار ماشینی خزنده ها را به رفتار انسانی نزدیکتر کند. یعنی در بسیاری موارد (البته فعلا بیشتر برای لغات انگلیسی ) گوگل با بهینه سازی الگوریتم های جدید هوش مصنوعی قادر است که متن درون تصاویر سایت شما را بررسی کند. زمانیکه علاوه بر عکس، درون تصویر محتوای متنی هم تایپ میشود ضمن اینکه پیامی تقویت شده را به کاربر میدهید، درک رباتها را هم از دلیل درج تصویر افزایش میدهید. ربات‌های گوگل یا کراولرها (crawler) تصاویر یک وب سایت را بررسی و تجزیه تحلیل می‌کنند و با توجه به Alt تصاویر، بهترین نتایج و پاسخ مرتبط را پیدا می کنند. به این ترتیب سئو تصاویر به معنی یافتن و خواندن آسان تصاویر توسط موتورهای جستجو گفته میشود.

همچنین، تعداد تصاویر باید متناسب با نیاز محتوا باشد؛ استفاده بیش از حد از تصاویر بدون ارتباط می‌تواند کاربران را گیج کند، در حالی که کمبود تصاویر نیز ممکن است از تأثیرگذاری محتوا بکاهد. انتخاب هوشمندانه تصاویر نه تنها به جذابیت بیشتر محتوا کمک می‌کند، بلکه به بهبود سئو و تجربه کلی کاربر نیز منجر می‌شود. گوگل دیگر فقط به محتوا نگاه نمی‌کند، بلکه رفتار کاربران هنگام تعامل با سایت را نیز تحلیل می‌کند. عواملی مانند نرخ کلیک (Click-Through Rate – CTR)، زمان حضور در صفحه (Dwell Time) و نرخ پرش (Bounce Rate) همگی تأثیر مستقیمی بر رتبه سئو دارند. اگر کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند، گوگل آن را نشانه‌ای از نامرتبط بودن محتوا تلقی می‌کند. علاوه بر این، الگوریتم Google Page Experience که بر روی تجربه کاربری (User Experience – UX) متمرکز است، بررسی می‌کند که آیا کاربران تجربه‌ای مثبت از سایت شما دارند یا نه.

سئوی تصاویر با عنوان فایل شروع می‌شود، استفاده نام مناسب برای تصاویر باعث می‌شود بدون این‌که گوگل تصویر را ببیند متوجه شود در مورد چه چیزی صحبت می‌کنید و به مخاطبین خود ارائه می‌دهید. پیشنهاد می‌شود از کلمه کلیدی در عنوان و متن جایگزین استفاده شود و میانگین دو تا سه کلمه باشد. برای مثال “تصویر تخت جمشید در شیراز” بهتر است “تخت جمشید-شیراز” نام گذاری شود. همچنین گوگل توصیه می‌کند به جای آندرلاین از خط تیره استفاده کنید. اگر بتوانید حجم تصاویر سایت را بدون افت کیفیت آنها کم کنید، سرعت بارگیری صفحات سایت شما افزایش پیدا کرده و به دنبال آن تجربه کاربری سایت هم ارتقا می‌یابد. جالب است بدانید هر یک ثانیه تاخیر در بارگیری سایت، هفت درصد نرخ تبدیل آن را کاهش می‌دهد.

در ادامه با معرفی پر کاربردترین پسوند‌های تصاویر در وب، برای استفاده بهینه از آن‌ها در وبسایت آماده می‌شویم. لنز گوگل قابلیت جستجو را با AR ،AI و بینایی کامپیوتر ترکیب می‌کند. همچنین از شبکه‌های عصبی مصنوعی برای تجزیه و تحلیل تصاویر و رمزگشایی محتوای آن‌ها استفاده می‌کند. هنگامی که تگ‌های OG را پیاده‌سازی می‌کنید، به شما این امکان را داده می‌شود که مشخص کنید هنگام اشتراک گذاری URL از وب‌سایت شما در رسانه‌های اجتماعی، کدام تصویر و اطلاعات باید به‌طور برجسته نشان داده شود. پوشه منبع دامنه شما دایرکتوری اصلی است که پوشه‌ها و فایل‌های سایت شما در سرور ذخیره می‌شوند. اگر مطمئن نیستید که کجا می‌توانید آن را پیدا کنید بهتر است با ارائه‌دهنده‌ی میزبان وب خود تماس بگیرید.

برای اینکه به درستی بدانید سئو تصویر چیست بهتر است که از تمامی تکنیک ها و تجربیات ما در پروژه های مختلف، بهره مند شوید. یکی دیگر از پیشنهاداتی که برای سئو تصاویر در گزارش PageSpeed Insights بیان می شود، استفاده از فرمت های نسل جدید برای تصاویر می باشد. این گزینه به صورت “Serve images in next-gen formats” نشان داده می شود. سئو تصاویر همچنین می تواند دسترسی به سایت شما را بهبود بخشد، که اکنون در بسیاری از کشورها به یک الزام قانونی تبدیل شده است. تیم بلوویرا با هدف آسان سازی ایجاد کسب و کار آنلاین در بستر وب شکل گرفته است و با آموزش های کاربردی و خدمات کاربردی ایجاد کسب و کار آنلاین را راحت تر از قبل کرده است.

البته حواستان باشد که متن نوشته شده در این قسمت، در صفحه به کاربر شما نمایش داده میشود. شاید سوال برایتان پیش آید که فرمت تصاویر چرا روی سئو سایت موثر است؟ در واقع یک بخش مهمی از سئو سایت به سئو تکنیکال مربوط می‌شود. در صورت فرمت مناسب برای سایت انتخاب نکنید، باعث کاهش سرعت و افزایش حجم سایت می‌شوید. این ابزار به شما امکان می‌دهد استراتژی کلمات کلیدی رقبا را نیز بررسی کنید. کافی است آدرس وب‌سایت رقیب را وارد کنید تا ببینید برای چه کلمات کلیدی رتبه گرفته‌اند.

بعد از انتخاب این گزینه، صفحه‌ای ظاهر می‌شود که در کادر سمت راست آن می‌توانید حجم تصویر را با توجه به کیفیتی که انتخاب می‌کنیم، کاهش بدهیم. تصاویر GIF را اغلب ما با تصاویر متحرکی که در شبکه‌های اجتماعی رد و بدل می‌کنیم، می‌شناسیم. با این وجود تصاویر گیف در فضای وب و وبسایت‌ها نیز کاربردهای دارند. استفاده برای بنرهای تبلیغاتی، CTA یا کال تو اکشن‌ها و حتی بعضاً تصاویر یک مقاله، جاهایی هستند که می‌توانیم از این فرمت استفاده کنیم. در ادامه این مطلب از مجله مای کاستومر تصمیم گرفته‌ایم شما را با بهترین راهکار‌های سئو کردن تصاویر سایت بیشتر آشنا کرده و اهمیت انجام اینکار را بررسی نماییم.

سایت‌هایی که محتوای گیرا، خوانایی بالا و فراخوانی به اقدام (Call to Action – CTA) واضح دارند، کاربران را بیشتر درگیر می‌کنند و رتبه بهتری کسب خواهند کرد. همچنین، تحلیل رفتار کاربران با ابزارهایی مانند Google Analytics 4 (GA4) می‌تواند اطلاعات مفیدی درباره چگونگی بهینه‌سازی صفحات ارائه دهد. در نتیجه، تنها داشتن محتوای باکیفیت کافی نیست؛ بلکه تعامل کاربران با سایت، عاملی تعیین‌کننده در سئو خواهد بود. سئو تصاویر تقریباً کار ساده‌ای است، حتی می‌توان گفت ساده‌تر از سئو متن و سئو خارجی! فقط کافی است کمی وقت صرف کرده و یک عکس باکیفیت و مرتبط پیدا کنید.

یکی از مزایای کلودفلر(Cloudflare) نسبت به سایر CDNها این است که بدون تغییر آدرس عکس‌ها آن ها را ذخیره و به کاربر نمایش می‌دهد. در ادامه درباره استفاده از CDN برای بهبود سئوی تصاویر سایت بیشتر توضیح می‌دهیم. تصاویر منبع بسیار مهمی از اطلاعات در مورد محتویات سایت شما هستند. شما می‌توانید جزئیات بیشتری از تصاویرتان به گوگل بدهید و با اضافه کردن اطلاعات لازم به نقشه سایت تصاویر، URL عکس‌هایی را که ممکن ما پیدا نکنیم در اختیارمان قرار دهید. میزان دقت این ابزار شگفت‌انگیز است و تقریبا هر تصویری را می‌تواند آنالیز کرده و تشخیص دهد.

همچنین گوگل، نرم افزاری به نام Lens را برای گوشی‌های اندرویدی معرفی کرده که می‌تواند با استفاده از دوربین گوشی جستجوی اینترنتی را انجام داده، متن را ترجمه کند و نتایج مرتبط را به ما نمایش دهد. در نتیجه درک تصاویر و محتوای آن‌ها دیگر به فیلم‌های علمی تخیلی محدود نمی‌شود. اگر تصاویر ما امکان برقراری ارتباط با مخاطب و انتقال پیام به او را نداشته باشند هیچ کمکی به بهبود تجربه کاربری نخواهند کرد. برای اطمینان از اینکه گوگل می‌تواند تصاویر شما را با جستجوی کاربر مطابقت دهد، تصاویر شما باید دارای وضوح بالا باشند. اگر از تصاویر تار و با کیفیت پایین استفاده می‌کنید، ممکن است گوگل نتواند تشخیص دهد که تصویر شما با مورد اسکن شده توسط کاربر مطابقت دارد. به علاوه تصاویر با وضوح پایین تجزیه و تحلیل مناسب محصولات شما را برای کاربران دشوار می‌کند.

اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم، تصاویری که پیکسل های بیشتری دارند، سایز حجمی بیشتری دارند. بله، استفاده از عکس های موجود، خیلی راحت‌تر است اما سایت ما را شبیه به سایر سایت‌ها می‌کند. Open Graph یک پروتکل است که برای نمایش بهتر شبکه‌های اجتماعی در سایت طراحی شده است. یکی از راه‌ها برای معرفی بهتر شبکه‌های اجتماعی (لینکدین، توییتر، فیسبوک و …)، استفاده از Open Graph است. هرچند نرخ تبدیل این کلمات پایین است، اما می‌توانند ترافیک ارگانیک و معتبری جذب کرده و برند شما را به‌عنوان یک مرجع معرفی کنند.

از آن‌جایی که seo و ux باهم ادغام هستند، باید محتوایی که در صفحه خود ارائه می‌دهید به صورت متنی مرتبط به هم باشند و مرتبط با تصاویر و متن‌هایی باشد که در اطراف هستند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید با استفاده از افزونه Resize image After upload تصاویر را بعد از بارگذاری به صورت خودکار تغییر سایز می‌دهند. برای کم ‌کردن حجم تصاویر می‌توانید از نرم‌افزارهایی مثل فوتوشاپ یا tinypng استفاده کنید. علاوه بر این برخی افزونه‌های وردپرس مثل wp smush هم این کار را برای شما انجام می‌دهند. اما اگر از افزونه‌های وردپرسی استفاده می‌کنید، مطمئن شوید که فرایند کاهش حجم عکس را روی سرور خود افزونه در خارج از سایت شما انجام می‌دهد تا سرعت بارگیری سایت پایین نیاید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد فاکتور کیفیت را تغییر داده و تاثیر آن بر کیفیت تصویر را در لحظه مشاهده کنید.

گوگل الگوریتم‌های سئو محلی خود را بهینه کرده تا کسب‌وکارهایی که اطلاعات دقیق و نظرات معتبرتری دارند، رتبه بالاتری بگیرند. همچنین، فاکتورهایی مانند “نزدیک بودن به مکان کاربر” و “دقت اطلاعات تماس” اهمیت بیشتری پیدا کرده‌اند. سایت‌هایی که اطلاعات خود را در Google My Business به‌روز نگه نمی‌دارند، ممکن است از رقبا عقب بمانند. علاوه بر این، جستجوهای صوتی محلی (Voice Local Search) رو به افزایش است، به این معنا که کاربران با جملاتی مثل “کافه نزدیک من” یا “بهترین مکان برای خرید لباس در تهران” به دنبال اطلاعات هستند. در نتیجه، بهینه‌سازی محتوای محلی (Local Content) و استفاده از عبارات مکالمه‌ای در سئو محلی اهمیت بالایی دارد. کسب‌وکارهایی که از نظرات مشتریان، نقشه گوگل و بهینه‌سازی موبایل استفاده کنند، شانس بیشتری برای دیده شدن در جستجوهای محلی خواهند داشت.

هدف ار این مقاله در مجله تودی، تشریح اهمیت سئو تصاویر و روش‌های انجام آن است. این عبارت در مورد تصاویر شما نیز صدق می‌کند و به همین دلیل است که ImageSEO انقلابی بزرگ است. این افزونه به موتورهای جستجو کمک می‌کند تا محتوای بصری شما را درک کنند. در واقع، این افزونه از تشخیص چهره، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل تصاویر شما استفاده می‌کند. سپس از داده‌های تولید شده برای پر کردن متون جایگزین و نام فایل شما استفاده می‌شود. بدون بهینه سازی تصویر مناسب، یک دارایی ارزشمند سئو را هدر می‌دهید.

برای تمام کاربران دیگر، شما باید رهنمودهای کاری گوگل را در این رابطه بررسی کنید. در نتیجه، شما باید متنی مرتبط با تصویر خودتان ارائه کنید تا گوگل بتواند مشخص کند که تصویر چه چیزی است. استفاده از این شرح ها یکی از بهترین روش ها برای توصیف مناسب تصویر و تناسب آن با زمینه می باشد. فراموش نکنید که زیاد هم از عکس ها در مقالات خود استفاده نکنید؛ هر عکس باید با هدف خاصی استفاده شود. در صورت لزوم، می‌توانید از داده‌های ساختار‌یافته (Structured Data) برای عکس ها استفاده کنید و از قابلیت Lazy Load هم برای سرعت بیشتر صفحاتتان کمک بگیرید.

طبق آمار Jumpshot در سال ۲۰۱۸ بیش از ۲۰ درصد از جستجوهای گوگل، جستجوی تصاویر بوده‌اند. از بهبود تجربه کاربری گرفته تا سرعت بارگذاری بیشتر و بهبود رتبه سایت همه از مزایای سئوی تصاویر در سایت است. همچنین درباره بهترین افزونه‌های سئو تصاویر در وردپرس با ذکر مثال صحبت خواهیم کرد. از این رو، استفاده از تصاویر باکیفیت به همراه متن جایگزین مفهومی و مختصر، تاثیر قابل توجهی بر بهبود سئوی سایت دارد. بهینه‌سازی تصاویر نه تنها به بهبود رتبه‌بندی سایت در نتایج جستجو کمک می‌کند، بلکه تجربه کاربری بهتری را نیز فراهم می‌آورد.

با بهره‌گیری از این آموزش، می‌توانید سایت خود را بهینه کنید و در نتایج جستجو بهتر ظاهر شوید. متن جایگزین تصویر، توصیفی است که در صورت بارگذاری نشدن عکس، به کاربر نمایش داده می‌شود. این متن همچنین به عنوان ابزاری برای صفحه‌خوان‌ها (Screen Readers) عمل می‌کند تا به کاربران نابینا یا کم‌بینا کمک کند تصویر را درک کنند. بنابراین، برای بهینه‌سازی سئو تصاویر، باید متن جایگزین را به گونه‌ای بنویسیم که کاربر بدون مشاهده تصویر بتواند آن را تصور کند. گوگل با کمک متن جایگزین و محتوای صفحه و البته هوش مصنوعی، تلاش می‌کند موضوع و محتوای تصویر را درک کند.

آموزش‌های رایگان ما شامل مقالات، پادکست و فیلم‌های آموزش سئو است. آموزش‌های حرفه‌ای ما شامل دوره‌های آموزش سئو و محصولات آموزشی سئو (وبینار، کتاب و فیلم‌، همایش و کارگاه) است.کار دیگر ما در آکادمی سئو سفینه؛ تولید ابزارهای سئو است. اگر از تصاویر دارای حق چاپ در سایت خود استفاده می‌کنید، دریافت مجوز مناسب برای جلوگیری از مشکلات قانونی بالقوه، ضروری است. از طرف دیگر می توانید از تصاویری استفاده کنید که دارای حق چاپ نیستند یا خودتان تصاویر اصلی محتوای خود را ایجاد کنید. به‌طور کلی زمان بهینه برای بارگذاری کامل یک تصویر در یک صفحه کمتر از دو ثانیه است.

تصاویری که سایز نامناسبی دارند٬ معمولا مهمترین عامل کندی سرعت سایت هستند. به دلیل اینکه سئو تصاویر و سرعت صفحه ارتباط نزدیکی با هم دارند، فشرده سازی تصاویر یکی از مهمترین اقدامات در سئو عکس می باشد. کمیت و کیفیت بک لینک های یک صفحه٬ یکی از مهمترین عوامل خارجی موثر بر روی اعتبار و رتبه بندی صفحه در موتورهای جستجو می باشد. اما همچنین بازه گسترده ای از عوامل داخلی نیز بر روی عملکرد صفحه تاثیر دارد. در سال‌های اخیر، فرمت WEBP توسط گوگل معرفی شده که به سرعت در حال همه‌گیر شدن است.

سئوی تصاویر بخشی از سئوی داخلی سایت محسوب می‌شود و به فرآیند بهینه‌سازی تصاویر برای موتورهای جستجو اشاره دارد. این بهینه‌سازی شامل انتخاب فرمت و ابعاد مناسب، استفاده از متن‌های مرتبط در متن جایگزین یا کپشن تصاویر، بهینه‌سازی حجم تصاویر و موارد دیگر است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. تصاویر نقش مهمی در بهینه‌سازی محتوا دارند، اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که سئوی تصاویر تنها به بهبود رتبه صفحه محدود نمی‌شود. با بهینه‌سازی تصاویر، شما این امکان را فراهم می‌کنید که تصاویرتان در نتایج جستجوی تصویری، به‌ویژه در بخش تصاویر گوگل، نمایش داده شوند و از این طریق ترافیک بیشتری به سایت جذب کنید. برای اینکه محتوای شما هم برای مخاطبان و هم برای گوگل جذاب باشد، کلمات کلیدی باید علاوه بر متن اصلی، در بخش‌های مهم صفحه مانند عنوان، توضیحات متا، تیترها و متن ALT تصاویر به‌کار بروند. مهم است که این کار به‌صورت متعادل انجام شود؛ استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی می‌تواند به خوانایی متن آسیب بزند و حتی باعث جریمه شدن صفحه توسط گوگل شود.

در صورتی که صفحه شما کند باشد، گوگل با دیدگاه مثبتی نسبت به آن نگاه نمی کند. این روش‌ها نه تنها سایت را از دیگران متمایز می‌کنند، بلکه تجربه کاربری بهتری را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌کنند و به بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کنند. در این مقاله با آموزش سئو تصاویر و بهینه سازی عکس‌ها برای موتورهای جستجو با شما همراه بودیم. توجه داشته باشید که بحث سئوی تصاویر بسیار مفصل‌تر از چیزی است که در اینجا خواندیم. اگر علاقه‌مند به خواندن منابع بیشتر هستید، در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید تا منابع بیشتر را در اختیارتان قرار دهیم.

همان‌طور که در مورد متن‌های سایت تاکید می‌شود محتوای اختصاصی برای سایت خود تهیه کرده و از کپی ‌کردن به شدت پرهیز کنید، در مورد تصاویر هم باید این مسئله را رعایت کنید. استفاده از تصاویر کپی و تکراری بین سایت‌ها کاری معمول است اما لازم است بدانید این کار تجربه کاربری سایت را پایین آورده و کمکی به افزایش رتبه سایت نمی‌کند. مقاله‌ای که پیش روی شماست با آنچه تا امروز در مورد تصاویر و تاثیر آنها بر سئو سایت خوانده‌اید متفاوت است. اگر به این فکر می‌کنید که "در هر مقاله چند تصویر استفاده کنیم" احتمالا هنوز مفهوم سئو و تجربه کاربری را به درستی درک نکرده‌اید! ولی نگران نباشید، این سوال را از 2 منظر مهم بررسی خواهیم کرد؛ ابتدا درمورد تاثیر تصاویر بر تجربه کاربری صحبت خواهیم کرد و در ادامه به بررسی نقش آن در سئو و کیفیت محتوا می‌پردازیم.

در این بخش روشهای مهمی که برای بهینه سازی تصاویر باید اجرا کنید را توضیح داده ایم. تصاویر بزرگ فضای ذخیره سازی بیشتری را در هاست مصرف می کنند و به پهنای باند بیشتری نیاز دارند تا فایل ها با موفقیت به مرورگرهای کاربران منتقل شوند. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید ، این قسمت را می‌توانید در افزونه Yoast (یک افزونه فوق العاده SEO برای کاربران وردپرس) ببینید. شود و کلمات کلیدی مرتبط با محتوا و صفحه مورد نظر را در بر بگیرد. شبکه‌های توزیع محتوا این مشکل را با ذخیره کردن فایل‌های شما روی شبکه‌ای از سرورها در سراسر جهان حل می‌کنند. با استفاده از یک CDN، هرگاه کاربری بخواهد سایتتان را ببیند، از طریق نزدیک‌ترین سرور به تصاویر و دیگر فایل‌های سایت دسترسی خواهد داشت.

در مجموع می‌توان گفت از بین افزونه‌های‌بهینه سازی تصاویر در وردپرس افزونه ShortPixel بهترین عملکرد را دارد. در صورتی که تعداد زیادی عکس در سایت دارید باید پلن تجاری این افزونه را خریداری کنید. این افزونه همچنین می‌تواند تمام تصاویر قبلی که در سایتتان قرار داده‌اید را هم فشرده کند. این افزونه توانایی ایجاد فرمت‌های مدرن‌تر نظیر webp و avif را دارد که در ادامه درباره آن‌ها صحبت خواهیم کرد. همانگونه که در تصاویر بالا مشخص است در جستجوی تصاویر در گوگل، گوگل از عناوین متا صفحه (title tag) برای توضیح بیشتر در زیر هر عکس استفاده می‌کند.

تصاویر همچنین به شما، به عنوان نویسنده، کمک می‌کنند تا مفاهیم را به سادگی توضیح داده و نکات را بهتر بیان کنید. از طرفی، تصاویر به موتورهای جستجو سیگنال‌های مناسبی می‌دهند که می‌توانند سئوی محتوا را تقویت کنند. البته گوگل در مورد استفاده بیش‌ازحد از کلمات کلیدی در این بخش هم تذکر داده است. یعنی کیورد استافینگ در متن جایگزین تصاویر هم توسط گوگل سنجیده می‌شود. در عوض می‌توانید از ابزارهای آنلاین تبدیل فرمت عکس مثل image.online-convert.com/convert-to-jpg استفاده کنید. در چند سال اخیر، استفاده از فرمت WEBP هم در فضای وب هم بسیار همه‌گیر شده است.

در ادامه قصد داریم بهترین ابزارهای آنلاین و نرم‌افزارهای کاربردی برای کم کردن حجم تصاویر را با هم بررسی کنیم. هر تصویر، ویدئو، فایل صوتی یا المان گرافیکی که در صفحه استفاده می‌کنیم بخشی از محتوای آن بوده و بر تعیین موضوع و کیفیت از دید کاربر و ربات‌های گوگل تاثیرگذار است. انتخاب متن جایگزین مناسب، استفاده از تصاویر اختصاصی و کپشن نویسی روی تصویر تکنیک‌هایی هستند که به تقویت مفهوم کلیدی در محتوا کمک می‌کنند. چه تصاویر خود را به نقشه سایت خود اضافه کنید یا یک نقشه سایت جدید برای تصاویر ایجاد کنید، باید تصاویر شما به نقشه سایت اضافه شود. حجم عکس ها به تنهایی تاثیر زیادی روی سرعت لود سایت دارند و این موضوع بر روی توانایی کلی صفحه برای رتبه بندی و دریافت ترافیک، تاثیر دارد. سرعت سایت نه فقط بر روی توانایی کاربر برای جابجایی بین صفحات در مسیر تبدیل تاثیر دارد، بلکه یک عامل فعال برای رتبه بندی می باشد.

برای تبدیل عکس به فرمت webp یا Avif پیشنهاد ما استفاده از squoosh.app است. در آخر انصاف نیست که به فایل‌های متحرک GIF که اینروزها محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند اشاره نکنیم. بهتر است در استفاده از این فایل‌ها زیاده روی نکنید، چون حجم بالایی دارند و حرکت دایمی این فایل‌ها، باعث حواسپرتی خواننده در حین خواندن مطلب می‌شوند. برای انتخاب عکس از سایت‌های عکاسی استوک دقت کنید عکسی را انتخاب کنید که واقعی‌تر و اورجینال تر به نظر بیاید. به عنوان مثال، استفاده از عکس یک خانم سفیدپوست با موهای بلوند در صفحه درباره مای یک سایت ایرانی انتخاب خوبی نیست.

تولید محتوای تصویری توضیح یک مفهوم ویا بیان کردن یک نکته را برای شما (نویسنده) آسان تر می‌کنند. در ادامه 15 نکته مهم که برای بهینه سازی تصویر وجود دارد، آورده شده است که باید بدانید. مثلا اگر می خواهید که یک بنر در سایت خود قرار دهید ابتدا با توجه به ویژگی های قالب سایت ابعاد آن را تعیین کنید و سپس به طراح گرافیک بگویید که یک بنر با آن ابعاد مورد نظر شماست. بیایید به برخی از مزایای بهینه سازی تصاویر با جزئیات دقیق تری نگاه کنیم. افزودن Structures Data به صفحات باعث می‌شود تصاویر شما در Rich Result گوگل نمایش داده شوند. Google از داده های ساختاریافته برای تصاویر، فیلم ها و دستورالعمل‌های محصول پشتیبانی می‌کند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/