مکان برای شروع با فیلم سینمایی؟

فیلم ضد نسبت به فیلم قبلی ربیعی، «لباس شخصی»، یک گام رو به جلو محسوب میشود اما هنوز هم یک فیلم استراتژیک سطحپایین است. در طول سالها نظرات نسبت به این فیلم مثبتتر شده و در حال حاضر یکی از برترین و تاثیرگذارترین عناوین در برترین فیلم های ژانر وحشت سینما محسوب میشود. اما هیچچیز طبق نقشه پیش نمیرود و اوضاع مدام بدتر میشود. خلاصه داستان: کارمند رده پایین یک اداره که وضع زندگی درستوحسابی ندارد، وقتی که میفهمد به دلیل بیماری خیلی زنده نخواهد ماند، با همدستی یکی از همکاران نقشه میکشد تا کاری کنند که او بهدست آقازاده رییس کشته شود و با پول دیه، آینده خانوادهاش را تضمین کند. خلاصه داستان: فیلم سینمایی نهنگ عنبر ۲ در ادامه قسمت اول، داستان ارژنگ و رویا را روایت میکند که بالاخره قرار است ازدواج کنند و در مسیر رسیدن به جشن عروسی خاطرات گذشته خود را مرور میکنند. به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی، این بنیاد بودجهاش را از طریق کمکهای مالی بنیاد و دولت، مشارکت و حمایتهای مالی شرکتهای بزرگ و کوچک و کمکهای مالی از افراد و برنامهٔ عضویت بفا تأمین میکند. گروه او، تحقیق روی ماجرا را از همان زمان شروع کردند و با بیش از ۳۰ نفر از افراد مرتبط با آن واقعه مصاحبه کردند.

↑ «تبلیغ اکران نخست فیلم «دختر جسور و مرد انتقامجو» در سینماهای تهران، روزنامه اطلاعات، چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۵۵، صفحه ۳۴». روزنامه شرق. بایگانیشده از اصلی در ۱۷ ژانویه ۲۰۱۸. بار اصلی فیلم را سیامک انصاری به دوش میکشد و سایر چهرهها از جمله خود مدیری، امیر جعفری، آزاده صمدی، رسول نجفیان و نگین معتضدی حضوری کوتاه در فیلم دارند. موفقیت فیلم اکسیدان، یک زوج جذاب و غیرمنتظره را به سینمای ایران معرفی کرد: جواد عزتی و امیر جعفری و بار دیگر یادآور شد که ترکیبهای دونفره و بدهوبستانهای کمیک همچنان در سینمای ایران جواب میدهد و برای تسخیر گیشه باید روی زوجهای موثر حساب باز کرد. هم محمدرضا گلزار و مهران مدیری را دارد که با وجود حضور نسبتا کوتاه خود بیشترین سهم از تبلیغات فیلم را داشتهاند، هم بار کمدی خود را بر دوش سعید آقاخانی و بهرام افشاری گذاشته که اخیرا ستاره موفقترین کمدیهای تلویزیونی بودهاند و هم با گوشه و کنایههای یواش به مسائل سیاسی و اجتماعی روز، روی موضوعات پرحاشیهای مانند فساد، ریاکاری، اختلاف طبقاتی و مشکلات جنسی دست میگذارد. در ادامه، پای دو شاهد به ماجراهای پیشبینینشده باز میشود که زمینهساز بروز موقعیتهای کمدی مختلف است.

لس آنجلس تهران ساخته تینا پاکروان که فیلمنامه آن را بهصورت مشترک با آنالی اکبری (نویسنده رمانهایی با جنبههای خیالانگیز) نوشته، در واقعیت بیشتر از آن که فیلم کمدی ایرانی باشد، فانتزی بامزهای است که همین میل به فانتزی چه در روایت و چه در اجرا باعث تفاوت آن با واقعگرایی رایج فیلمهای ایرانی شده. حمید خرمی مینویسد که حاتمیکیا در خروج، از لحن حماسی فیلمهای قبلی خود فاصله گرفته و مطالبهگری مردمی و عدالتخواهی را دنبال کردهاست که شاید برای کارگردانی همچون او که ذاتاً آرمانگرا است، ساخت چنین اثری قابل قبول و دفاع نباشد. اسدالله غلامعلی نیز معتقد است خروج مهر تأییدی بر دانش و دقت حاتمیکیا در زمینه میزانسن و توجه به سینما است. از جمله نکات جالب، بازگشت پرویز پرستویی پس از سالها به سینمای سرگرمکننده و حضور با چند گریم متفاوت است و تولید بخشی از فیلم در لسآنجلس. تمامی اعضای خانوادهٔ رون از جمله شش برادر و خواهرش، جادوگر هستند. در کنار این اقدامات، چند فیلمنامهنویس جوان نیز به مجموعه اضافه شدند؛ اما هیچکدام از طرحهای پیشنهادی مورد تأیید حاتمیکیا قرار نگرفت. با این حال، سید محسن عبداللهی مینویسد که با فیلمی متفاوت از حاتمیکیا روبرو نیستیم و خروج، ادامهای است منطقی در روند فیلمسازی کسی که همواره سعی کرده همگام با اتفاقات جامعه حرکت کند و در زمان حاضر زندگی کند.

سرانجام حاتمیکیا نگارش فیلمنامهٔ خروج را در زمستان ۱۳۹۷ آغاز کرد. در روز دوم اکران، فیلم رکورد خود را ارتقا داد و توانست ۳۳٫۵ میلیون دلار فروش کند. در ساخت این مجموعه همچون سایر فیلمهای تاریخی سالهای اخیر ایران نظیر ملک سلیمان از عوامل خارجی و در سطح سینمای روز جهان استفاده شده است. ↑ «سیمرغهای جشنواره سی و چهارم فیلم فجر پر کشیدند/سهم پر رنگ ابد و یک روز و ایستاده در غبار». در سال ۱۹۷۸، قسمت دو قسمتی «گرد و غبار مرگبار» از مجموعه تلویزیونی مرد عنکبوتی شگفتانگیز دوباره ویرایش شد و در خارج از ایالات متحده به عنوان یک فیلم داستانی، مرد عنکبوتی ضربه میزند، منتشر شد. این صفحه آخرینبار در ۱۲ آوریل ۲۰۲۵ ساعت ۲۱:۳۹ ویرایش شده است. این صفحه آخرینبار در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۴ ساعت ۲۱:۴۰ ویرایش شده است. این صفحه آخرینبار در ۵ دسامبر ۲۰۲۳ ساعت ۰۴:۰۲ ویرایش شده است. این صفحه آخرینبار در ۱۸ اوت ۲۰۲۳ ساعت ۱۵:۲۴ ویرایش شده است. در زمستان ۱۳۸۹ بهدست آمده بود اما در این جدول، فقط میزان فروش فیلم از ابتدای فروردین ۱۳۹۰ درج شده است. در قسمت دوم، خط داستانی کمرنگتر است و بیشتر تاکید بر روی موقعیتهایی پراکنده از دهه ۶۰ است؛ یعنی همان چیزی که به موفقیت و محبوبیت قسمت اول کمک کرده بود.