بهینه سازی سایت برای Email Traffic Maximization
چگونه سرعت سایت خود را بهینه کنیم؟ آموزش کاربردی + ابزارهای حرفهای
سئو یک فرآیند یا مجموعه وظایفی است که در بهبود حجم و کیفیت ترافیک وبسایتها دخیل است. وبسایتهایی که در نتایج جستجو زودتر و یا بالاتر از سایر وبسایتها ظاهر میشوند، احتمالاً بازدیدکنندگان بیشتری را دریافت میکنند. سئو همان فرآیند قرار دادن یک وبسایت در موقعیت بالاتر به منظور جلب توجه بیشتر است. آمارهای منتشر شده توسط گوگل نشان میدهند که بیش از 55% کاربران اینترنت برای جستجوهای خود از موبایل استفاده میکنند و این رقم در برخی حوزهها حتی به 80% نیز میرسد. این تغییر در الگوی رفتاری کاربران باعث شد که گوگل الگوریتم Mobile-First Indexing را اجرایی کند.
توییتر برای لینکهای کوتاه، سریع (و وسوسهانگیز) ایدهآل است، در حالی که پستهای کسبوکار Google میتوانند به نمایش سایت شما در نتایج جستجوی محلی کمک کنند. اگر شما یک شرکت تولید محصولات B2C هستید، ممکن است با سایت های اجتماعی پر تصویر مانند Pinterest و Instagram جذابیت زیادی پیدا کنید. با بهینهسازی عنوان و توضیحات متا، سایت شما برای موتورهای جستجو جذابتر میشود و رتبهی بهتری در نتایج جستجوی گوگل کسب میکند. همانطور که پیشتر گفتیم، رتبه بهتر در نتایج جستجوی گوگل، باعث افزایش کاربر در سایت میشود. امروزه شبکههای اجتماعی به یکی از مهمترین روشهای جذب مخاطب تبدیل شدهاند. با استفاده از شبکههای اجتماعی، میتوانید محتوای سایت خود را با تعداد بیشتری از مخاطبان به اشتراک بگذارید و از این طریق نیز به افزایش ترافیک سایت خود کمک کنید.
یعنی به مسائلی مانند سرعت بارگذاری سایت، خزش، ایندکس شدن صفحات سایت و موارد دیگر دقت کنید. شما نباید قدرت تغییرات سئو تکنیکال را دستکم بگیرید، چون با تمرکز بر رفع مشکلات سایت خود میتوانید ترافیک آن را تا حتی 50درصد بیشتر کنید. TTI، زمانی است که یک صفحه پس از بارگذاری برای تعامل کاربر آماده میشود. این معیار مدت زمانی را مشخص میکند که طی آن کاربر میتواند به طور کامل با محتوای صفحه تعامل داشته باشد. بهینهسازی این بخش باعث میشود سایت با سرعت بیشتری به پاسخگویی به تعاملات کاربر برسد و بهبود قابل توجهی در بهینهسازی سایت وردپرس یا سایر پلتفرمها به وجود بیاید.
علیرغم نظر بسیاری از کارشناسان سئو هیچ فرمول جادویی برای موفقیت در بازاریابی محتوا وجود ندارد. با انتشار محتواهای ناب، مفید و باکیفیت خیلی زود جای خود را در موتورهای جستجو پیدا میکنید. فیلم، اینفوگرافیک و پادکست هم قالبهای مهم محتوا هستند که راه ورود کاربران را هموار میکنند. جستجوی صوتی و تغییرات سئو 2020، یک مقاله کاربردی در این زمینه است. تلاش برای افزایش ترافیک سایت هیچوقت تمامشدنی نیست، اما نتایج بسیار سودمندی دارد. بااینحال شما باید روشهای مختلفی را امتحان کنید تا ببینید از کدام یک بهتر نتیجه میگیرید.
تبلیغات گوگل (Google Ads) راهی بسیار موثر و سریع برای افزایش ترافیک وبسایت است. در این روش، تبلیغات شما در نتایج جستجوی گوگل و بخشهای مختلف سایتهای پارتنر گوگل نمایش داده میشود. با تنظیم کلمات کلیدی، بودجه و محتوای تبلیغهای خود، میتوانید به صورت خودکار مخاطبان هدف خود را جذب کنید. گوگل اعلام کرده است که سرعت بارگذاری صفحات به عنوان یکی از فاکتورهای رتبهبندی در نتایج جستجو استفاده میشود. وبسایتهایی که سریعتر بارگذاری میشوند، میتوانند در نتایج جستجو بالاتر قرار بگیرند و در نتیجه ترافیک بیشتری جذب کنند.
به جای اینکه مدام از سایتهای دیگر خواهش کنید که به سایت شما لینک دهند، میتوانید محتواهایی تولید کنید که دیگران داوطلبانه بخواهند به سایت شما لینک دهند. زیرا گوگل خیلی زود متوجه این موضوع میشود و سایت شما را از serp حذف میکند. در سالهای اخیر توجه بسیاری از افراد به سمت پردرآمدترین مشاغل فریلنسری جلب شده است. در دنیایی که اینترنت و فناوری به سرعت در حال گسترش است، فرصتهای جدیدی برای کسب درآمد ایجاد شده است که نیازی به حضور در یک محیط کاری ثابت ندارند. فریلنسری به عنوان یک سبک زندگی مدرن، آزادی عمل در انتخاب پروژهها و انعطافپذیری بالا را فراهم میکند. این روش کاری برای افرادی که به دنبال استقلال شغلی و درآمد بالا هستند، به یک گزینه ایدهآل تبدیل شده است.
شما در این روش با سایتهای معتبر معامله میکنید تا سایت شما را تبلیغ کنند. در این روش به سراغ سایتهای پربازدید میروید و از مدیر سایت میخواهید که برای سایت آنها محتوا بنویسید. البته فراموش نکنید که در ماههای اخیر استانداردهای وبلاگنویسی مهمان تغییر کرده است. اگر این استانداردها را رعایت نکنید منجر به مجازات سایت شما میشود. اصطلاحاتی مانند «همین الان سفارش دهید» یا «امروز با ما تماس بگیرید»، روشی عالی برای تحتتاثیر قرار دادن مخاطبان شما و تعامل با شرکتتان است. مثلا یک برگه سفید درست کنید که به سوالهای رایج مشتریان پاسخ دهد و بهازای دریافت ایمیل کاربران، آن را برایشان بفرستید.
از این رو جز اولین افرادی باشید که سایت خود را برای جستجوی صوتی بهینه خواهید کرد. یک راه عالی برای شناسایی کلمات کلیدی این است که فکر کنید کاربران چطور ممکن است محصولات یا خدمات شما را توصیف کنند. مثلا شما ممکن است در حوزه طراح داخلی فعالیت کنید، اما کاربران اصطلاح دکوراتور منزل یا دکوراتور داخلی را نیز جستجو کنند. همچنین استفاده از اصطلاحات کلیدی انتخابی هوشمندانهتر در مقایسه با تک کلمات است. جالب است بدانید 35درصد کاربران ایمیلهای خود را بر اساس موضوع آن باز میکنند. بهعبارت دیگر اگر نتوانید موضوع جذابی برای ایمیل خود انتخاب کنید، بیش از یک سوم ترافیک بالقوه سایت خود را از دست میدهید.
اگر در زمان بسیار کوتاهی میخواهید ترافیک وبسایت خود را افزایش دهید، بهتر است از تبلیغات گوگل استفاده کنید. در ادامه به شما توضیح خواهیم داد که چگونه از تبلیغات گوگل برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید. بنابراین افزایش سرعت لود صفحات وب سایت از اهمیت بالایی برخوردار است. تصاویر بزرگ و با کیفیت بالا میتوانند زمان بارگذاری صفحات وب را به شدت افزایش دهند. فشردهسازی تصاویر بدون افت کیفیت میتواند به کاهش حجم فایلها و تسریع در بارگذاری صفحات کمک کند. ابزارهایی مانند TinyPNG و ImageOptim به شما این امکان را میدهند که تصاویر را فشردهسازی کنید و حجم آنها را کاهش دهید بدون اینکه کیفیت بصری به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار گیرد.
هرچه توجه کسبوکارها به دیجیتال مارکتینگ بیشتر میشود، سفارشیسازی و خدمات مشتری نیز اهمیت بیشتری پیدا میکنند. دیگر آنچه عرضه میکنید مهم نیست، بلکه باید به رفتار خود با مشتریان دقت کنید. بنابراین مخاطبان ایمیلهای خود را با نام آنها مورد خطاب قرار دهید، روز تولد آنها را به یاد آورید و گاهی هدیههای سفارشیشده بفرستید. نتیجه این تدابیر افزایش نرخ کلیک بر لینکهای داخل ایمیل و ترافیک سایت شما است. GTmetrix چیست؟ از دیگر ابزارهای شناختهشده و کارآمد برای ارزیابی سرعت سایت است.
سایتهای کُند نه تنها تجربه کاربری را تخریب میکنند، بلکه میتوانند به اعتبار برند شما هم آسیب بزنند. آژانس بازاریابی مهام همیشه به دنبال ارائه بهترین راهکارهای دیجیتال برای کسبوکارها است و ما معتقدیم که افزایش سرعت بارگذاری سایت گامی حیاتی برای موفقیت در بازار رقابتی امروز است. پس زمان را از دست ندهید، با اجرای این روشها و افزونهها، سایت خود را برای کاربرانی که به دنبال تجربهای سریع و بینقص هستند، آماده کنید. بهینهسازی سرعت بارگذاری وبسایت یکی از عوامل کلیدی در موفقیت آنلاین شما است. وقتی کاربران به سایت شما میآیند، انتظار دارند که صفحات به سرعت بارگذاری شوند. در این مقاله، به بررسی 10 روش موثر برای بهینهسازی سرعت بارگذاری وبسایت خواهیم پرداخت.
زمانی که کاربران یک کلید واژه خاصی را در گوگل جستجو میکنند، سایت شما در اولین نتایج جستجو به آنها نمایش داده میشود. البته در این حالت گوگل جلو اسم سایت عبارت AD را اضافه میکند و کاربران متوجه خواهند شد که سایت شما به دلیل تبلیغات کلیکی در نتایج اول گوگل نشان داده شده است. چرا که برای موتورهای جستجو کیفیت محتواها بیش از هر چیز ارزشمند است. برای مثال استفاده از تصاویر و نوشتن Alt و Name برای آنها اهمیت زیادی دارد. برای بهینهسازی سایت و جذب ترافیک بیشتر از موتور جستجوی گوگل، استفاده از ابزارهای گوگل برای سئو به یکی از ارکان اساسی تبدیل شده است.
در این مقاله 5 روش موثر و کاربردی را توضیح دادیم که هرکدام را با توجه به بودجه خود و نوع کمپین تبلیغاتی خود میتوانید استفاده کنید. هرچه در یک وبسایت کدهای بیشتری داشته باشید، گوگل و موتورهای جستجو باید برای پیدا کردن محتوای مربوطه بیشتر کار کنند. تمهایی که عملکردی سریع دارند، به رتبهبندی بهتر وبسایت شما در گوگل کمک میکنند. هنگامی که یک وب سرور یک درخواست فایل را پردازش می کند، یک ورودی در آنچه به عنوان “لاگ سرور” در هارد دیسک سرور شناخته می شود، ایجاد می کند. مردم در مورد موضوعات مختلف با اشتیاق می خواهند نظر خود را بیان کنند. بنابراین ایجاد یک انجمن در وب سایت شما راهی عالی برای شروع گفتگو و افزایش ترافیک سایت است.
TTFB چیست؟ این معیار به بازه زمانی گفته میشود که مرورگر برای برقراری اتصال با سرور و دریافت اولین بایت از دادهها نیاز دارد. هر چقدر این مقدار کمتر باشد، یعنی سایت سریعتر آماده نمایش محتوا به کاربر است و افزایش سرعت سایت در عمل رخ میدهد. TTFB معیار مهمی برای بررسی سرعت سرور و افزایش سرعت هاست محسوب میشود. مردم عاشق یادگیری هستند و وبینارها راهی عالی برای انتقال دانش و تجربه به مخاطبان مشتاق است. یک کمپین تبلیغات اجتماعی موثربا میزبانی وبینار، راه عالی برای افزایش ترافیک وب سایت است. یک یا چند هفته قبل از زمان شروع وبینار، یک ایمیل ارسال کنید و یادآوری “آخرین فرصت ثبت نام” را یک روز قبل از وبینار به مخاطبان گوشزد کنید.
سرعت بارگذاری، تجربه کاربری را بهبود میبخشد و موتورهای جستجو مانند گوگل، سایتهای سریعتر را در رتبه بالاتری نمایش میدهند. سیستم های مدیریت محتوای وردپرس در بازه های زمانی مشخصی بروزرسانی می شوند و قابلیت های جدیدی را در اختیار کاربران قرار می دهند. اگر شما هم می خواهید مشکلات امنیتی وردپرس را از بین ببرید و از قابلیت های جدید آن استفاده کنید، چاره ای ندارید جز این که آن را بروزرسانی نمایید. با بروزرسانی وردپرس می توان به بهینه سازی سرعت وب سایت نیز پرداخت. در صورتی که نسبت به بروزرسانی به موقع سیستم های مدیریت محتوای وردپرس توجهی نداشته باشید، سرعت وب سایت شما کندتر می شود و ممکن است تجربه کاربری خوبی را ایجاد نکند.
باید به این نکته توجه کنید که بودجه شما بر اساس هدف و مخاطبان خود تعیین شود. بهتر است در شروع کمپینهای تبلیغاتی خود، بودجه کمتری را در نظر بگیرید و با توجه به نتایج هر کمپین، بودجه خود را تغییر دهید. این ترافیک جایگاه چندانی در سئو نداشته و شما با پرداخت هزینه سعی میکنید، بازدید سایت خود را افزایش دهید. برای مثال طبیعی است که هر چه تعداد بازدیدکنندگان از یک سایت فروشگاهی بیشتر باشد، افزایش فروش و کسب درآمد بیشتر را به دنبال خواهد داشت. شما در این روش تبلیغاتی بهازای دفعاتی که تبلیغ شما نشان داده میشود، هزینه پرداخت میکنید. در این روش تبلیغکننده تعداد کلیکهای روی تبلیغ شما را تضمین نخواهد کرد، اما تضمین میکند که تبلیغ شما مثلا 10 هزار مرتبه به نمایش در آید.
شما از طریق این ابزار میتوانید محبوبترین صفحات سایت را مشاهده کنید. در گوگل آنالتیکس میتوانید اطلاعات زیادی در مورد استراتژی تبلیغاتی و محتوای خود بدست آورید. تاثیر شبکههای اجتماعی و حتی نحوهی ورود کاربران به سایت هم در این ابزار در دسترس شما قرار میگیرد. در سایتهایی که کاربران دیدگاه ارائه میدهند میتوانید با سایر کاربران وارد گفتگو شوید. اما اگر نظرات و دیدگاههای خاص ارائه دهید و همزمان با آن نام تجاری سایت خود را ذکر کنید، تاثیر زیادی در افزایش ترافیک سایت شما و البته برندینگ دارد.
در واقع، 61 درصد از بازاریابان می گویند بزرگترین چالش آنها ایجاد ترافیک و بالا بردن سرنخ ها است. راه های زیادی وجود دارد که پاسخ به سوال چگونه ترافیک سایت را افزایش دهیم هستند. 34 روش که تقریباً همه آنها رایگان هستند را در اینجا با هم مرور می کنیم. الگوریتم گوگل، هنگام تعیین کردن محل قرار دادن یک وب سایت در لیست رتبه بندی ها، چندین عامل را در نظر می گیرد که کمیت و کیفیت بک لینک ها از جمله مهم ترین عوامل می باشند. هر چه لینک های بیشتری از منابع معتبر و مرتبط با سایت خود داشته باشید، اعتبار دامنه ( DA ) شما بالاتر خواهد رفت. با رشد اعتبار دامین، ترافیک طبیعی و ترافیکی که لینک هایتان به وجود می آورند نیز به نسبت افزایش می یابند.
در مقابل، بهینهسازی سایت وردپرس یا دیگر پلتفرمها و استفاده از روشهای افزایش سرعت سایت میتواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجوی ارگانیک جایگاه بهتری کسب کنید. یکی از بهصرفه ترین و کارآمدترین روشهای بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی وبسایت و سئو خارجی است. مهمترین دلیل این است که به صاحبان وب سایت راهی برای نظارت بر اثربخشی سایت خود میدهد. برای هر موضوعی، ممکن است یک میلیون یا بیشتر صفحه وب به آن اختصاص داده شده باشد. برای جذب ترافیک به یک سایت خاص، مالک باید بداند چگونه محتوای خود را ایجاد و مورد توجه قرار دهد. یکی از بهترین راهها برای انجام این کار، بهینهسازی موتور جستجو یا سئو است.
در کنار تولید محتوای همیشه سبز باید یادتان باشد که از موج موضوعات ترند غافل نشوید. برای مثال اگر وب سایت شما درباره موضوعات ورزشی است، در دوران برگزاری مسابقات المپیک یا دیگر مسابقات باید سوار بر موج شده و حتما برای موضوعات روز و پرطرفدار تولید محتوا کنید. همانطور که میدانید در دنیای اینترنت و دنیای دیجیتال مارکتینگ روشهای مختلفی شامل سئو سفید و کلاه سیاه وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید ترافیک سایت خود را ارتقا دهید. نکته مهم آن که روشهای کلاه سیاه شاید در نگاه اول شما را به هدف خود برساند، اما در طولانی مدت تاثیر بسیار مخربی بر روی سایت شما گذاشته و میتواند جایگاه آن را پایین آورد. از این رو بهتر است کمی صبوری به خرج داده و با استفاده از روشها و تکنیکهای صحیح و مناسب، ترافیک سایت خود را بالا ببرید. تکنیکها و روشهای زیر به شما در افزایش ترافیک سایت کمک خواهد کرد.
پیش از تولید محتوا باید اهداف خود از تولید محتوا را مشخص کرده و برای هر محتوا هدف و دلیل داشته باشید. یکی از مهمترین راهکارها برای تعیین استراتژی محتوا، تحلیل شکاف کلیدواژهها است. با استفاده از این کار میتوانید کلیدواژههایی که رقبایتان در آنها رتبه کسب کرده و شما از آنها عقب ماندهاید را شناسایی کرده و برای آنها یک محتوای جامعتر و بهتر با رعایت اصول سئو تولید کنید. برای آن که گوگل بتواند محتوای شما را در میان هزاران یا میلیونها محتوای دیگر تشخیص دهد، باید در نگارش محتوا رعایت اصول سئو را به دقت انجام دهید. یکی از اصول مهمی که این روزها گوگل برای امتیازدهی به محتوای سایت در نظر میگیرد، میزان رضایت کاربران است.
اما برای اینکه سئو سایت را بهبود ببخشید، باید از سایر قالبهای محتوایی از جمله ویدئو هم استفاده کنید. ویدئو میتواند در جذب بازدیدکنندگان جدید یک تکنیک فوقالعاده کاربردی باشد. دادهها نشان میدهد که کاربران به مطالب بصری (ویدئو و عکس) واکنش بهتری نشان میدهند. پس بازاریابی ویدئوی یک راه عالی برای جلب توجه و نگه داشتن مخاطبان در سایت است. حضور بیشتر کاربران در سایت میتواند به افزایش ترافیک سایت کمک کند.
بهینه سازی سایت یک فرایند استراتژیک است که به بهبود عملکرد و نمایش وبسایت در موتورهای جستجو میپردازد. برای افزایش ترافیک سایت خود، میتوانید در فرومها و انجمنهایی که مخاطب هدفتان در آنجا حضور دارد، فعالیت کنید. با پاسخ دادن به پرسشها و ارائه مشارکتهای مفید، نشان دهید که در زمینهای خاص تخصص دارید. استفاده از بازاریابی ایمیلی یک راه ارتباطی و تبلیغاتی بسیار موثر است. این روش به شما این امکان را میدهد که با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید و ترافیک ورودی سایتتان را افزایش دهید.
بهینهسازی سرعت وبسایت بهبود رتبه سئو و جذب کاربران بیشتر را به دنبال دارد. قبل از آن که سراغ تکنیکهای افزایش ترافیک سایت برویم، میخواهیم بدانیم ترافیک سایت دقیقا چیست؟ منظور از ترافیک سایت تعداد کاربرانی است که از ان سایت بازدید میکنند. طبیعی است که عوامل مختلفی مانند کیفیت محتوا، چگونگی استفاده از کلمات کلیدی، سرعت سایت، تبلیغات و فاکتورهای دیگر بر این میزان ترافیک تاثیرگذار هستند. از این رو سئوکاران و مدیران سایت برای افزایش میزان بازدید و ترافیک سایت روشهای مختلف و متعددی پیش روی خود خواهند داشت. افزایش ترافیک سایت یکی از شاخصهای کلیدی عملکرد (KPI) در دنیای دیجیتال مارکتینگ بوده و میزان اثربخشی برنامهها و استراتژیهای یک کسب و کار آنلاین را نشان میدهد.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری